Vår produktionsmaskin för denna produkt är under underhåll. Alla beställningar levereras mellan 5 och 7 dagar senare än angiven leveranstid.
Alla produkter
Did you not find the right product or quantity? Simply request a quote..
  • Gratis leverans
  • 1000+ tryckta produkter
  • 5-stjärnig kundservice

Designa det själv!

Din helt nya design är bara några klick bort med vår samling av 100.000+ unika designmallar.

Börja designa
A happy customer enjoys Helloprint's cheap online print products. She likes that Helloprint offers personal help.

HelloprintS LÖFTEN

  • 400.000+ nöjda kunder

  • 100% nöjdhetsgaranti

  • Garanterat bästa priset

  • Alltid personlig hjälp

Tryggt och säkert

  • Tryggt och __säkert__
  • Tryggt och __säkert__
  • Tryggt och __säkert__
  • Tryggt och __säkert__
  • Tryggt och __säkert__

Tryckta foldrar: Varför foldrar har lyckats stanna kvar!

Du kanske har märkt att foldern fortfarande är lika populär. Denna tryckta klassiker har funnits ganska länge och den verkar inte försvinna! Även om mycket av annonseringen idag är digital, förstår många som arbetar inom företagsmarknadsföring att det smartaste sättet att marknadsföra kampanjer är att utnyttja både kanaler online och offline. Av denna anledning kvarstår frågan; varför har foldrar stannat kvar i det ständigt förändrade landskapet?

Det stora utbudet av storlekar innebär att de kan distribueras effektivt. Oavsett om det är A6, A4 eller 1/3 A3, finns det många storlekar av foldrar. Detta gör dem perfekta för olika distributionsmetoder, speciellt om de är avsedda att vara broschyrer eller menyer. A65-storleken kan till exempel enkelt få plats i standardkuvert, vilket är en fördel för alla som väljer frekvent marknadsföring via direktpost. Storlekar som A5 och A65 är också praktiska att dela ut, eftersom potentiella kunder enkelt kan stoppa dem i sina fickor och väskor. Dessutom kan dessa kompakta storlekar diskret passa i tidskrifter och kataloger. Detta gäller även företagslokaler som barer, resebyråer och klubbar där de kan hållas synliga så att dina uppgifter, erbjudanden och instruktioner får mer publicitet.

Detta är en av anledningarna till att foldrar har varit en en väsentlig del när det kommer till marknadsföringsmaterial. De är extremt användbara och kan användas i flera sammanhang, oavsett om det är för bröllopsinbjudningar, festivaler, konsertreklam eller din företagsbroschyr. Detta har förstärkts genom möjligheten att ladda upp en flyers ensidiga eller dubbelsidiga PDF-tryckfil till webbplatser för onlinetryckerier för en friktionsfri beställning. Detta kan ge dig en mängd högkvalitativa vikta eller ovikta flygblad, som nu i huvudsak är synonymt med en billig folder, som kan laddas ner och produceras vid ett senare tillfälle.

Vikta flyers: Har du använt dessa 4 designtips?

Det finns olika områden du kan uppmärksamma när det gäller att utforma dina flygblad. Har du använt dessa designtips?

1. Färgkombinationer

Tro det eller ej, men de färger du väljer att använda i ditt utdelningsmaterial kan påverka dem som läser det. Därför är det bra att spendera lite tid med att tänka på vem du riktar dig mot; vem kommer att dra nytta av dina kampanjer? Detta kan hjälpa dig att hitta rätt färgpalett att arbeta med. Färger som blå är till exempel kända för att vara lugnande och förknippade med tydliga tankar och koncentration. Andra färger såsom röd, gul och orange väcker uppmärksamhet och är upplyftande, vilket är bra för att uppmuntra till handling.

2. Användning av teckensnitt

Det är nyttigt att tänka på typografin för dina foldrar. Du kanske älskar att använda "Baskerville", men är det verkligen det enklaste typsnittet att läsa? Kommer ditt budskap att lyftas fram på varje sida eller kommer det att blandas ihop med texten, till den punkt att din information inte längre är läsbar vid ett ögonkast? Att ta hänsyn till det bästa teckensnittet för att komplettera kan din färgpalett verkligen hjälpa dina detaljer att sticka ut, vilket lockar fler personer att ta emot dina foldrar och besöka din webbplats.

3. Layouten är länken

När du utformar layouten av din folder är det bra att först överväga vilken typ av vikning den kommer att ha (är det en enkelfalsning, C-falsning, Z-falsning etc?) och för det andra, vilken resa du vill ta med kunden på. Om det första de ser är adressen till ditt företag är det osannolikt att det kommer att väcka deras uppmärksamhet eller intressera dem tillräckligt för att vilja läsa vidare.

4. Innehållet kan vara nyckeln

När det gäller att beskriva detaljerna bör du inkludera text som är snabb att läsa. Det är bra att ha i åtanke att människor i allmänhet uppskattar fördelarna och enkelheten hos en produkt. Det gör att din huvudsakliga uppgift är att övertyga dem med bara några få ord vad de kan vinna och varför de borde välja dina tjänster över andras. Att använda listpunkter är ett enkelt sätt att vara kortfattad och utforma en förståelig call to action, så att läsarna vet exakt vad som begärs av dem. Att även inkludera en rabattkod eller ett erbjudande kan hjälpa till att fånga deras intresse och öka konverteringen.

En sista sak, och det säger sig självt, ett stavfel kan förringa en väl utformad flyer med din logotyp. Det sista du vill är att trycka hundratals eller tusentals briljanta flygblad som förklarar ditt företag bara för att sedan upptäcka att de är oanvändbara på grund av ett litet fel. Sammanfattningsvis kan du spara värdefull tid och pengar genom att dubbelkolla det du vill producera. Om du gör det undviker du risken att behöva göra om dem och kommer också att etablera ditt varumärke som en pålitlig och trovärdig verksamhet.

Foldrar: Hur mäter du din framgång?

Många kunder uppskattar foldrar för sin konkreta kvalitet. Oavsett hur bra affischer, nyhetsbrev, broschyrer och banderoller fungerar som annonser, kan foldrar vara ett mer omfattande format för att hålla både etablerade och nya kunder uppdaterade om dina produkterbjudanden, rabatter eller evenemang. Det är emellertid viktigt att mäta svarsfrekvensen för de foldrar och flyers som du har distribuerat. Annars kan du lika gärna dela ut dina surt förvärvade inkomster.

· Att mäta framgången hos ett flygblad kan göras om du inkluderar en rabatt eller ett erbjudanden som gäller under en begränsad tid. Om du har bifogat en rabattkod är det möjligt att följa hur många gånger den har använts.
· Det kan även göras om du inkluderar en QR-kod som folk kan skanna med sina smartphones och surfplattor. Detta är ett interaktivt sätt att engagera läsarna. Du kan mäta deras användning genom att se hur många gånger människor skannar koden och dirigeras till en viss webbsida.
· Du kommer också att kunna se om det finns en ökning av e-post, telefonsamtal eller webbplatstrafik efter en reklamkampanj. Det kan också stödjas av en registreringsprocess eller undersökning för att få mer inblick i din kundbas. Oavsett om det är genom en undersökning eller via telefon kan du ställa frågor som "var fick du reda på oss?" för att lära dig mer.

Att samla in sådan information kan hjälpa dig att anpassa dina framtida annonser och utskick för att öka framgången hos framtida kampanjer och skräddarsy ditt varumärkesbyggande.