Vår produktionsmaskin för denna produkt är under underhåll. Alla beställningar levereras mellan 5 och 7 dagar senare än angiven leveranstid.
Alla produkter
Did you not find the right product or quantity? Simply request a quote..
  • Gratis leverans
  • 1000+ tryckta produkter
  • 5-stjärnig kundservice

BUSINESS CARD PRINTING

DESIGNA DET
SJÄLV

Välj en av våra 1000 coola designer!

Börja designa
A happy customer enjoys Helloprint's cheap online print products. She likes that Helloprint offers personal help.

HelloprintS LÖFTEN

  • 400.000+ nöjda kunder

  • 100% nöjdhetsgaranti

  • Garanterat bästa priset

  • Alltid personlig hjälp

ANMÄL DIG TILL VÅRT NYHETSBREV OCH FÅ 10% RABATT

1) Tips för att trycka visitkort
När det kommer till att nätverka finns det ingenting som är mer vedertaget än ett väldesignat visitkort. Det behövs ingen stor ansträngning för att skapa ett tryckt kort, men det rätta kortet kan vara det som har saknats för att ta dig och ditt varumärke till nya höjder! Dessa snabba tips kan hjälpa dig att vara förberedd och ligga steget före. Det finns en anledning till att visitkort aldrig har blivit omoderna.

a) Varför skapa sitt eget visitkort?

I företagsvärlden är det viktigt med en känsla för detaljer, och ännu viktigare är det att göra ett bestående intryck. Det är inte ofta du kommer att arbeta i ett företag utan att höra om betydelsen av nätverkande och kundtillväxt. Detta kommer troligtvis inte att förändras i dagens snabba affärslandskap som blir alltmer digitaliserat.Till exempel är din kalender eller ditt schema, samt vissa aspekter av din fritid idag digitala. Men det är fortfarande en sak som inte kommer att bli digital inom den närmsta framtiden – visitkortet. Ja, den lilla pappersbiten som ligger i botten av din portfölj eller handväska är fortfarande betydelsefull, precis som den har varit under en lång tid.

b) Med hänsyn till affärsetiketten

Internationellt ses visitkort ofta som en formell introduktion för att knyta värdefulla kontakter. Ta emot de visitkort du får med entusiasm. Det kan anses vara dålig etikett att stoppa undan ett kort så fort man har tagit emot det eller bära korten lösa istället för i en ordentlig korthållare. En bra tumregel är att endast överlämna visitkort som är i orört skick, för att återspegla din höga professionalism och imponera på dem du gör affärer med. Till exempel kommer du definitivt att göra dig själv en tjänst genom att ta reda på rätt affärsetikett om du bedriver verksamhet i andra länder. Med detta i åtanke är det värt att investera i en lätt men robust korthållare som du enkelt kan bära i fickan. Du vet aldrig var nästa tillfälle kommer att uppstå och du vill inte missa något, även om det kommer oväntat. Det är uppenbart att visitkort inte bara är verktyg för att sprida din kontaktinformation, utan snarare en möjlighet att göra något utöver den vanliga jargongen och skapa kontakt med likasinnade på en djupare nivå.

2) Personliga visitkort: Vad bör ditt visitkort innehålla?

Hur bekvämt det än är att nätverka digitalt, är det bättre att du delar ut ett fysiskt visitkort som du är stolt över. Det är mer personligt och sparar tid, eftersom du inte behöver krafsa ner dina kontaktuppgifter på en servett när du upptäcker att din mobiltelefon inte har något batteri. Om det här scenariot är alltför välbekant eller din huvudsakliga strategi är att vänta på att ta emot kort, är det osannolikt att du kommer att locka potentiella kunder och partners eller förbättra ditt företags utveckling och marknadsmöjligheter. Så vad bör ditt visitkort innehålla? Detta varierar självklart beroende på ditt yrke, men det finns vissa delar som är bra att komma ihåg.

  • Först och främst bör du se till att du har en högupplöst bild av din företagslogotyp. Detta är grundläggande eftersom ditt visitkort är en förlängning av ditt varumärke, vilket betyder att det inte ska tas ur det sammanhanget. Att dessutom lägga till en slogan, ett företagslöfte eller en länk till din webbplats kommer bidra till att betona detta, vilket är anledningen till att vissa föredrar att ägna en hel sida av sitt kort till logotypen och sloganen.
  • För det andra är ditt fullständiga namn och yrkestitel viktigt. Du kanske vill justera detta beroende på hur du föredrar att bli benämnd; Yrkesverksamma i synnerhet vill veta exakt vem de kan kontakta.
  • För det tredje är det bra att inkludera relevant kontaktinformation, såsom din e-post och ditt telefonnummer. I vissa fall kan det också vara lämpligt att uppge din fysiska adress eller sociala medier. Oavsett vad du föredrar bör du markera dina kontaktuppgifter tydligt för att undvika att överfylla din design.
  • Till sist: En viktig detalj som ofta förbises är en professionell bild av dig själv. Vissa hävdar att det inte är nödvändigt, men på evenemang och affärsmöten där du interagerar med ett stort antal människor kan en igenkännbar bild av dig själv göra hela skillnaden. Eftersom det inte är många som gör detta kan det hjälpa dig att sticka ut och få andra att komma ihåg dig.

3) Trycka visitkort: Vad säger ditt visitkort om dig?

Med en stor mängd flexibla sätt att beställa visitkort online, samt kvalitativa alternativ som kan väljas till ett billigt pris, har du stor frihet att designa ditt perfekta kort. Men eftersom visitkort är ett sätt att marknadsföra, hjälper det att göra dem konsekventa med avseende på ditt företag genom att visa delar av din tjänst, verksamhet och bransch i utformandet av dina kort. Detta kan återspeglas i formen, storleken, papperstypen och finishen av dina visitkort. Du borde fråga dig själv: ""Hur påverkar mitt yrke mitt visitkort?"" Det här är värt att tänka på eftersom du bättre kommer kunna nyttja alla tillgängliga alternativ när du utformar dina kort. Borde de till exempel ha kantiga eller rundade hörn eller borde de vara vikta? Om du siktar på att dela ut visitkort ofta kan det vara bra att välja ett vikt alternativ, eftersom det även kan användas som en miniatyrkalender som är praktisk för kunderna och får dem att komma ihåg ditt varumärke. Sådana överväganden kommer att förbättras ytterligare genom att välja en hållbar papperstyp som inte ser eller känns billig, eftersom det troligtvis är föga övertygande och lämnar ett negativt intryck. Dessa faktorer kan också påverka hur du bestämmer rätt finish, eftersom ""spot UV"" kan hjälpa till att markera din logotyp genom att lägga till en blank beläggning samtidigt som dina visitkort är obestrukna, vilket ger mottagarna möjlighet att skriva ner ytterligare detaljer som kan komma fram under konversationen. Det är ett måste att ta hänsyn till storleken och stilen på ditt typsnitt; Färger eller en viss finish kan försvaga kontrasten och det är viktigt att ditt kort är läsbart. Med allt detta i åtanke, undersök alla möjliga tryckalternativ som finns tillgängliga för att se till att du får ut det mesta av ditt köp. Du kan spara mycket pengar när du trycker stora mängder, men för att det ska uppfylla dina förväntningar behöver du ett passande kort. Om dina visitkort är väl genomtänkta kan de vara otroligt effektiva och kommer framgångsrikt att förbättra dina företagsrelationer och affärsmöjligheter.